Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.05.2013 02:31 - Цирк "Герберски"
Автор: vanesa83g Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1237 Коментари: 0 Гласове:
7

Последна промяна: 13.05.2013 13:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Първо искам да кажа, че политиката не ми е съвсем близка тема и всячески я избягвам, защото философи и политиканти в нашата мила родина - колкото си щеш! Искам просто да упражня правото си на мнение и всеки коментар от типа на "Ти запозната ли си с..?" и "Нямаш понятие как стават нещата", ще посрещам с яростна съпротива! :)
Защото не твърдя, че знам как стават нещата, но имам ОЧИ, УШИ и ГРАЖДАНСКО СЪЗНАНИЕ.

Днес (12 май), точно в 18:00 ч. и аз пуснах своя вот в предсрочните избори за правителство на Република България. Завладяна от неуоморимата и адски досадна Фейсбук агитация, замъкнах изтормозени следсъботнокупонни молекули до секцията, в която съм разпределена, поздравих учтиво, драснах си хиксчето, пуснах 10-метровата интегрална бюлетина в прозрачната урна и от устата ми се изхлузи успокоителна въздишка, че съм изпълнила гражданския си дълг. Не подкрепих монополистите, подкрепих една от младежките партии, ясно съзнавайки, че нямат шанс, но все пак...

По пътя към секцията, се обзаложих с баща ми, че ще спечелят ГЕРБ. Той ми опонира много сериозно - "Това няма как да стане!"

"Тц, бъркаш са, тате"! - извиках аз и наврях палче за басиране в лицето му.

И след обявяването на резултатите, побързах да сложа самодоволната си усмивчица и да направя 10 кълбета напред и назад от яд, че не поисках в баса нова кола! (патица!)

Знаех си аз... Както си знаех, че тези избори бяха пълен цирк (айде сега любимият ми "Балкански" да си събира манежите и изпосталелите тигри и да се пръждосва вдън гори тилилейски от срам!) То не бяха фалшиви бюлетини, то не бяха затворени печатници, то не беше "Имаме новина" на Бареков...
Както казах, аз политиката си я заобикалям от отсрещния тротоар, нищо, че съм млад журналист... Само няколко мисли са се заглождили в съзнанието ми и не ми дават мира...

1. Защо, по дяволите, беше нужно всичко това?! Защо управляващите ни смятат за тъпи, безхарактерни говеда, които не могат да разграничат ясно злото от по-малкото зло? (дано не са прави, дано наистина не сме такива!) Защо се пънехме да бутаме правителство, което беше повече от ясно, че няма как така лесно да си тръгне предсрочно?

2. Защо се изхарчиха толкова излишни средства за това представление, което за съжаление ние сами предизвикахме? За сметка на пенсии, заплати, детски надбавки и прочее... (Тук искам да вмъкна една история - възрастна съседка онзи ден чистеше агитационни флаери от пощенската си кутия. Мърмореше си и когато я поздравих, ме попита - "Какво ме агитират с тия листчета?! Тях ли да ям?!" Не й отговорих, просто тихо се разплаках...)

3. В полунощ говорих с приятел, който живее в Чикаго, Щатите. Говорихме си по горещата тема за деня и той ми обясняваше как преди малко е гласувал и че изборният ден при тях все още не е приключил... (по това време в Америка, знаете, е било около 15 часа следобед, 12 май!). Та питам аз - след като сънародниците ни по целия свят също имат право да гласуват и на някои места изборният ден все още тече...как така ГЕРБ печели?! Да не би преброяващите да търкалят кристални топки в ръцете си и да знаят предварително как ще гласуват българите извън България? Или техният вот не е от значение, не знам, обяснете ми... То хубаво паралелно преброяване, ама... тези в чужбината ще обърнат ли вота? Ще обърнат, дръжки... А ние - по една студена вода...

4. След като толкова плюем по ГЕРБ и Бойко Борисов, защо пак гласуваме за него? И преди да сте ме контрирали - "ами за ДПС ли да гласувам, за да ме управляват турчолята?!", ще ви припомня, че освен турчоля, гербери и червенотиквеничковчета, в интегралната бюлетина имаше още около 40 партии, които може би заслужаваха нашето внимание. Да ги бяхме послушали поне. Да бяхме захвърлили поне за миг "изключителните си познания по оправяне на нещата" и да бяхме погледнали и над планините от червени, сини и жълти обещания. Въртим си ги едни и същи партии, откакто се помним, но мрънканията и намирането на кусури, си ни остават същите. БСП, ГЕРБ, СДС - няма значение... Ние сме свикнали да се кланяме на монополистите, докато не са на власт, а получат ли я - да ги плюем.

Не искам да насаждам мнение. Ще си запазя това право за момента, в който ви стана президент! (шегувам се!) Споделих просто с вас чуденките и маенките си. Но от утре няма да стъпя и на един протест за тока, заплати и прочее. Щото цирка ние сами си го правим, а онези в парламента са ни само публика. И събират парите от билетчетата.

Както казва дълбоко уважаваният от мен Жоро Френски  - "Кукуването и подаването на г*зове е представление!"





 



Гласувай:
8


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vanesa83g
Категория: Лични дневници
Прочетен: 263439
Постинги: 58
Коментари: 152
Гласове: 325
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930