Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.12.2013 03:28 - SMS за SOS
Автор: vanesa83g Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2785 Коментари: 1 Гласове:
9

Последна промяна: 04.12.2013 00:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Темата, която така смело и безотговорно ще зачекна, е била предъвквана от стотици усти. И по нея има толкова много коментари, че ако се наредят в една линия, ще опашат земята 16, 5 пъти, ще плеснат някоя комета зад врата и ще се осучат 2, 7 билиона пъти около някой самотен баобаб в Африка...

Няма сега да се пъча с оригиналности, нито ще развявам революционното знаме на Райна Княгиня...аз само ще задавам неизбежния, тъпия, многообичния въпрос „ЗАЩО?“

Защо, аджеба, благотворителността в България е толкова...как да кажа...пошла, показна, пиар-на и лицемерна?

Попивам всекидневните вопли за помощ из Фейсбук, телевизия, вестници, както новият ми моп водата в банята, пращам смс-и, когато мога, дарявам в сметки по 20, 30, 50 лева (колкото ми позволява бюджетът този месец) и се чудя... Ма що така?

Защо са тези смс-и? Мобилните оператори не трупат ли достатъчно от надписаните ни сметки, от таксите за трето и пето, та толкова не могат да отделят 10, 15 хиляди лева, за да може ето това момиче да живее...? http://offnews.bg/index.php/273486/20-godishno-momiche-sabira-pari-za-lechenie-dokato-se-grizhi-za-bratcheto-si

То хубаво нищо не идва даром, ама нали уж сме хора…Да й платят операциите, да й дадат някой лев, пък тя ще се задължи да им ползва услугите за мобилен интернет и телефон, цифрова и прочее до живот... (дай Боже, дълъг и спокоен!). Знам, че звучи цинично, но и това с смс-ите е достатъчно цинично. Аз ще пратя смс, ти ще пратиш, Пепа от съседния блок и тя ще прати...а как да сме сигурни, че парите ще отидат за момичето? За болния от левкемия, за детето с детски паралич, за младата майка с мозъчен аневризъм...?

И не е ли по-благородно, вместо да плащаме на Парис Хилтън, Памела Андерсън и прочее нафталинени величия, да щъкат по БГ екрана, да турнем тия хилядарки в сметките на онкоболните? И преди да ме контрирате, че тези пари ги плащат чуждите продуценти на бг предаванията-аналози, ще ви попитам – къде си мислите, че отиват парите ви от смс-и? В джобовете им. И в силиконовите цици на държанките им.

По всяка една телевизия в момента се въртят риалити програми. Нямам против съвсем, човекът обича хляб и зрелища...като няма хляб, се храни със зрелищата от екрана. Обаче искам да знам защо данъците ни отиват за къща, пълен лукс, в която Киро Скалата пъчи поовехтял задник, а Денди пие от сребърна чашка поредното си „шери“, псевдовеличия се тъпчат със „свинско с картофи“ по цял ден и пръскат псевдоморал и разкашканите си разбирания за  човешки ценности, а някое момче с левкемия, се бори да доживее до Коледа (или поне до поредния грандиозен, нечуван, невиждан финал на някое риалити)...?

 Защо никой не й обърна внимание на тая Златка Димитрова, ами я номинират, че била домакиня...? И разни коментатори ми плещят в студиото за морал, ценности, пример за обществото... Алооо, псевдоморалистите и възвишените, загрижените за благото на обикновения, сивичък, смачкан от живота зрител... Вие колко пари дадохте днес за благотворителност, бе? Ма не ми се пъчете по плоския екран, квитанции дайте, квитанции...да видя аз колко благородни, възпитани, възвишени и приближени до съвършенството бяхте днес! Отворихте ли банковите си сметки, пратихте ли некой лев на онези, с голите глави, с изпопадалите очи и отрязаните крайници...?

То да го снимат „по телевизора“ на всеки му е хубаво... Аз си давам понякога и последните пари за благотворителност, ама никой не дойде мен да ме снима. Може би, щото не съм извЙестна...Аз и не искам да съм. Искам просто да съм свЙестна... и да помагам, без да си правя реклама. На вас ви е хубаво, като ви снимат, че сте дарили 5 кашона дрехи и 2 щайги домати на дом за сираци, ама...гушнахте ли ги тия деца, посетихте ли ги отново, взехте ли някое в дома си? Или се притеснявате, че ще ви скрият пресата за коса и после ще ходите цял ден „като сомнамбул“?

Станка Златева добре ни го каза „Не трябва благотворителността да е публична!“ Ама я го обясни на хилядите маникЙенки, чиято четвърта задача е да дадат пари на нуждаещите се (щото 1-вата е да си сложат силикон, 2-рата да си намерят ПО-богат спонсор, 3-тата да запишат право в НБУ)...

И на разните тъпи патици, които снимат куфарите си на „Долче и Габана“ (примерно), с които ще пътуват към Дубай за ЧНГ... Що не сложите една снимка във Фейсбук на бележката, на която пише, че сте превели неква сума на болно дете...? Всичко е за лайковете, нали? Тъпо ще звучат коментари като „Муцкааа, много фешън бележка, ма как ти отивааа... И тоя подпис отдолууу, супер си, мацкааа :* :* :* „... Лайковете са много важни явно. И аз имам 200 лайка на профилната си снимка, ама от това животът ми не става по-хубав, вервайте ми.

Лев за смс, 3 на цената на 2... и що??? И наистина кой ми доказа, че смс-ът, дето ми струва 1,20, отиде за болния дядо? В разпечатката пише „смс с добавена стойност“.... Ма тая стойност къде я добавихте? В марковото уиски на шефовете или в лекарства? В новото БМВ на любовницата или в изследвания? И що така добавена стойност? Не може ли нещо от тях да добавят, ей така от човечност...?

Знам, че не откривам топлата вода и моите въпроси „Защо“ са задавани от безброй колеги и от „целокупния български народ“... Ма ми става криво всеки път, бе... Всеки път като прочета някоя разтърсваща история за млада майка, нуждаеща се от енти на брой операции... за бабата, която живее в кашон...за кученцето с отрязаните крака...за дечицата в домовете, които не знаят думата „мамо“... и изобщо за всичко несправедливо на тоя свят... и ми кипва, като гледам напудрените физиономии на моделки, политици, чалгаджийки, социолози и прочее лица, дето не знаят какво е унижение, умиление, безизходица и ...последна капка надежда!

Смешни сте! Смешни СМЕ! Цъкаме с езици на историите, които четем и гледаме, а не правим нищо по въпроса. Една кутия по-малко цигари днес, дава шанс за живот на онези, които чакат да отиде „телевизорът да ги снима“... да се трогне някоя Златка и да им даде шанс за живот... да се пръкне поредното риалити и Денди (примерно) да има мисия да дари сребърната си нокторезачка за момчето, което живее с 200 лева инвалидна пенсия...

А тия, дето не ги снимат, какво правим с тях? Да си мрат... Нямат достатъчно лайкове у Фейсбука, сори. И пари няма за тях. Щото ни трябват за Памела Андерсън...дето и едни цици не щя да покаже, ама нейсе...

Аз на месия няма да се правя и няма да ви повеждам на никъде... Но, докато си пиете сутрешното кафе, помислете... отидете до банката или най-добре издирете човека с проблемите, и му помогнете...не пращайте смс-и (ей за тва сега ще ми спрат и двата телефона, ама ще рискувам!), не пълнете гушите на тоя и оня... Стиснете ръката на болното дете, занесете му едни шоколадови бонбони и тихичко попитайте лекарите колко пари са нужни още за операцията му... И да не ви снимат после по телевизора, сигурна съм, че ще си легнете с леки души... Че днес сте спасили живот...без фон дьо тен пред камерите, без изкуствени сълзици...

Утре всеки от нас може да изпадне в такава ситуация...и докато дойде камерата да го снима и докато поредната ВИП личност у нас се ангажира с проблема, току виж сме си отишли... Без камери, без реклама...тихо и кротко...като прашинки...

П.П. Искрено призовавам хората, които могат да помогнат, да прочетат тази статия и не само нея, а още стотиците такива в нета –

http://offnews.bg/index.php/273486/20-godishno-momiche-sabira-pari-za-lechenie-dokato-se-grizhi-za-bratcheto-si

П.П. 2 – Темата „Защо няма бази за животоспасяващи операции у нас“ ще я зачекна друг път...

Бог да ни пази от мнима благотворителност!




Гласувай:
9



1. zafirov - Много пъти съм се замислял по същите ...
07.12.2013 21:34
Много пъти съм се замислял по същите въпроси, макар да ми бяга от контекст-а кой е Киро Скалата? Не мога да намеря отговор на коментираните въпроси, както и на въпроса защо линейките в цяла България са по-малко от депутатските коли например, и много други идиотщини... Не мога да успокоя съвестта си без отговори, и като защитна реакция отказвам да възприема истината, че голяма част от публичните личности занимаващи се с благотворителност, са ампутирали инетелектуалността си и са станали палячовци, първосигнални и елементарни животни. Сигурен съм, че има решения, но не вярвам, че има достатъчна маса хора в България, които да ги приложат.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vanesa83g
Категория: Лични дневници
Прочетен: 263267
Постинги: 58
Коментари: 152
Гласове: 325
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930